Jde o metodu, při které se využívá kontaktu se psem, má vliv na psychomotorický vývoj jedinců zdravých i se speciálními potřebami všech věkových kategorií. V našem případě se jedná o děti, kdy jim pejsek bude pomáhat rozvíjet sociální vztahy, uspokojovat jejich citové potřeby, adaptivní a sociální chování, dále budou poznávatpejska hmatem, čili rozvíjet jemnou a hrubou motoriku – např. pes přináší házené míčky, děti mohou psa česat, krmit, připnout mu vodítko, obojek apod.
Pes rovněž slouží jako motivační prvek, děti za ním lezou po čtyřech, společně cvičí, překonávají různé překážky, schovávají mu různé předměty či pamlsky, které pes hledá, dále ho mohou sami vést, což zvyšuje jejich sebevědomí. Rovněž pes motivuje děti v oblasti řečové, děti se snaží opakovat jednoduchá slova, oslovovat psa jménem.